"först ut, sist in" sg-zander.se

26 juni 2011

Nytt teamrekord på gös.

Jag har fiskat en hel del gös dom senaste veckorna och har fångat en hel del med topp på 5760g, och för några dagar sedan kom så denna gösen på 8210g 97x52 cm.

Jag får se att det går ut lina på ett av mina bottenmete som var tacklat med en mört, jag gör mothugg och känner omedelbart att det är en större fisk. Gösen tjurar på nere i djupet en bra stund innan jag till slut får upp den till ytan och min kompis kan håva den utan komplikationer


Efter sedvanlig vägning och fotografering så får den simma tillbaka till sitt rätta element.


Extra kul att sätta teamrekord på gös, för Zander betyder ju gös. Och det finns ju många erkänt duktiga gösfiskare i teamet så man får se hur länge man får behålla rekordet....


Skitfiske på er från en överlycklig Stefan Nero.





4 kommentarer:

  1. kanonfin gös, grattis Stefan

    SvaraRadera
  2. Respekt för den kanongösen! Hoppas på att lura en liknande i sommar =)

    SvaraRadera
  3. Gött Stefan! Det va du värd!

    SvaraRadera
  4. Gött Stefan! Kämpat bra för den!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.