"först ut, sist in" sg-zander.se

29 juni 2011

Karpfiske






















Fiskade karp en natt under midsommarhelgen. Redan första kvällen vid 21-tiden drog det iväg, efter en ganska hård fight gled en fin hanfisk in i håven. 9250 vägde den! Bra start! Kort där efter fick jag ytligare ett run, den fisken klev tyvärr av i samma stund som jag lyfte spöet. Vid 04-tiden på morgonen skrek ett av mina delkims igen... Hårdaste karpdrillningen jag någonsin vart med om! Fick inte in fisken.... Slutade med att jag hoppade i båten och pumpade mig emot fisken, till min stora förvåning vägde den "bara" 10770 gram. Men det va 10,7 kilo muskler :) Alla fiskar nappade på 18 mm Shitty Lobster från http://www.baitmechanics.se/

/Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.