"först ut, sist in" sg-zander.se

13 september 2011

När andra bänder tungt...

får man hålla tillgodo med frisk luft och naturupplevelser (fiskarens tröst)! För några år sedan blev jag bekant med en närgången räv vid Flian som väl lät sig smaka av macka och mäsk. Häromkvällen var det dax igen men djuret vara av något grövre kaliber. På min fiskeplats hade det uppenbarligen varit större djur framme och trampat ner gräset ordentligt och terroriserat grenen ni ser i filmen. Lite respekt har man ju för skogens konung därav skakig filming. Oturligt hade jag helt fel objektiv med mig, fast 50mm (mestadels för porträttfoto) förslår inte direkt även om avståndet bara var drygt 15 meter. Kvalar definitivt in som min tyngsta fångst i alla fall!

1 kommentar:

  1. Rackarns vad dålig bildkvaliteten blev...ingen David Attenbourg klass;)

    /erik

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.