"först ut, sist in" sg-zander.se

15 februari 2010

Trevligt ismete




Förra helgen bar det ut på ett ismete med korvgrillning med min sambos kusinbarn. Fisket började trögt med några matabborrar som behagade att ta våra mörtar. Under eftermiddagen fällde det dock på en liten större mört som varit orolig en längre tid. Filip drillade fisken effektivt och upp kom en abborre på 1200gr, långt större än Filip fått tidigare. En liten stund senare högg det på samma spö och Johan som bara fått några strömmingar tidigare greppade spöt och drillade, denna fisk tog lina och var envisare, men till slut låg en gädda på 5,7kg på isen. Det blev en mycket trevlig dag på isen med god korv och storfångster för små fiskare/Erik

2 kommentarer:

  1. Nice!
    Tror jag såg er därute när jag hämtade ved. Nästa gång hänger Ville och jag på. Vi har en kraftigt uppåtgående spiral när det gäller spön, rullar, beten och båtar etc.
    /Hasse

    SvaraRadera
  2. Tjenare Hasse!

    Klart ni ska hänga på och testa fisket, jag hör av mig när vi är i krokarna!

    /erik

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.