"först ut, sist in" sg-zander.se

6 mars 2011

Blåsigt på Ralången


Ett 6 man starkt gäng mötte upp i Finnaryd lördag morgon för kortköp och upplägg för dagen. Gänget bestod av Erik, Stefan och jag, Nyman och 2 kompisar till honom. Väl framme vid sjön blev det en del överläggande om vi skulle köra bilarna fram till fiskeplatserna eller inte, det slutade med att Nyman & co körde bilarna mot Råby och Erik, Stefan och jag gick och satte oss en bit längre norr upp.


En kall och klar morgon övergick till en kall och klar och ruskigt blåsig dag, vilket höll i sig i stort sett hela dagen. Det blev en del problem med blindfäll och troligen missade napp på grund av igenisade rullar som inte gav lina.


Jag, Erik och Stefan hade ganska bra med aktivitet och landade 7-8 gäddor och 3 gösar, Stefan toppade gäddlistan med en ganska tjock 6-7 kilos och jag drog mina två första ralångengösar på ca 2 och 4 kg och Erik drog en hedersvärd liten avslutnings-gös efter nästan skrämmande ninja-likt fokuserande på sina vippor! Nymans gäng hade trögt fiske med endast en landad gädda vad jag hörde, jag var så sjukt seg när vi mötte dem på hemvägen.


Kul men ruskigt blåsigt!




Skitfiske //Ombäck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.